Tuesday, September 18, 2012

Bondaku sayang

Alhamdulillah...terima kasih Ya Rahman Ya Rahim kerana mengurniakan kepadaku seorang ibu yang hebat yang sanggup bertarung nyawa untuk melahirkanku ke dunia yang fana ini.

Aku bermohon kepadaMu Ya Rabb agar meringankan beban yang ditanggung oleh bondaku yg tercinta. Tidak termampu untuk diriku melihat kesedihan yg tpancar di wajahnya. Walaupun tidak mampu untuk bondaku meluahkan kepada kami anak2 nya, namun aku tetap yakin dan percaya, Engkau Maha Mendengar segala rintihan hati nuraninya.

Permudahkan perjalanan hidup yang perlu bonda harungi di kala arwah ayahanda telah Engkau jemput kembali kepadaMu. Rawatlah rasa rindu dalam dirinya terhadap arwah suaminya yang tercinta dengan menyalurkan rasa rindu yang hakiki kepadaMu.

Maafkanlah diriku wahai bondaku yg tercinta kerana sering membuatkan hatimu gundah gelana dan terguris dgn segala tingkahlaku dan tutur bahasaku yang kurang ajar. Halalkan setiap titisan air susu yang aku minum, di mana dengannya aku mendapat tenaga untuk meneruskan perjalanan hidup yg baru berada di garisan permulaan. Tiada tandingan kasih, sayang dan cintamu di dunia ini, wahai bonda.

Ampunilah dosaku Ya Allah, diri ini sering lalai dan alpa dalam mendoakan kesejahteraan ayah dan bondaku. Diri ini hanya memikirkan masalah yg dihadapi yg hanyalah secebis cuma dari permasalahan hidup yg perlu ayah dan bonda tanggung dari semenjak aku kecil hinggalah aku dewasa kini. Tiada apa yang mampu aku hadiahkan untuk ayah dan bonda, hanyalah doa yang mampu kupanjatkan ke hadratMu Ya Allah agar mengampunkan segala dosa dan kesalahan yg mereka telah lakukan. Tunjukkanlah kami semua jalanMu yg lurus. KepadaMu Ya Rabb kami berserah diri dan kepadaMu kami memohon pertolongan. Tolonglah dan bantulah kami Ya Allah....Ringankanlah beban yang ditanggung oleh bondaku Ya Allah dengan rasa lapang di dalam dada dan badan yg ringan menghadapinya.

Terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan diri ini ayah dan bonda, Ismail dan Jamilah yang tulus ikhlas dalam mendidik dan mengajarku menjadi seorang insan yang mengenaliMu Ya Allah.


No comments:

Post a Comment