Wednesday, June 4, 2014

HIJRAH#045

Salam 7 Syaaban 1435H yang ceria dan sarat dengan kasih sayang dan cintaNya Yang Maha Pencinta kepada para pencintaNya.
خدا حافظ
Fi Amanillah...
Fi Hifzillah...
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Ya Hafidz, jagakanlah dia untukku.
"Dan Dia mendapatimu sebagai seorang yang bingung, lalu Dia memberikan petunjuk." (93:7)
Saat tiada lagi waktu untuk kita berjalan seiring
Saat tiada lagi waktu buat kita berkongsi cerita girang
Cukup saja kurapatkan jari jemariku...
Menangkupkannya...
Lalu mendoakan dirimu...
Dengan cara itu, aku memohon agar Dia selalu menjagamu.
"Ya Allah, berikanlah kemudahan rezeki untuknya...
Jika letaknya masih jauh maka dekatkanlah...
Jika masih di langit
maka segera turunkanlah untuknya...
Jika tertahan di dasar bumi
hanya Engkaulah yang mampu mengeluarkannya...
Ya Allah,berkatilah rezeki yang diperolehinya agar membawa kebaikan bagi ahli keluarganya di dunia dan akhirat.
Wahai Yang Memperkenankan segala hajat...
Perkenankanlah doa permohonan hambamu ini.
Amin ya Rabb."
Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Ya Hafidz
Jagakan dia untukku
Jagakan dia agar airmatanya tak lagi jatuh
Jagakan dia agar cintanya selalu penuh
Untaikan senyuman di bibirnya
Terangkan cahaya matanya...
Hangatkanlah hari-harinya agar selalu ceria
Sinarilah malamnya agar tidurnya lelap
Beri dia mimpi-mimpi indah
Aku mohon padaMu
Jagakan dia untukku...
Dan ingatlah kurnia Allah kepadamu dan perjanjianNya yang telah diikatNya dengan kamu, ketika kamu mengatakan:
"Kami dengar dan kami taati."
Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Mengetahui isi hati(mu).
(05:07)
*****
Hanya dirimu yang ku cinta
Takkan membuat aku jatuh cinta lagi
Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku
Walau ku tahu kau tak sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadmu
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku, kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Walau ku tahu kau takkan sempurna
Takkan membuat aku jauh darimu
Apa adanya ku kan tetap setia kepadmu
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku, kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku, kan tetap milikku
Aku sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
Tuhan jagakan dia
Dia kekasihku, kan tetap milikku
Aku sungguh sungguh mencintai
Sungguh menyayangi setulus hatiku
*******
"Jika kamu berbuat baik (bererti) kamu berbuat baik bagi dirimu sendiri dan jika kamu berbuat jahat, maka (kejahatan) itu bagi dirimu sendiri,....." (17:07)
".....Dan janganlah kamu khuatir dan janganlah (pula) bersedih hati, kerana sesungguhnya Kami akan mengembalikannya kepadamu, dan menjadikannya (salah seorang) dari para rasul." (28:07)
"....Allah kelak akan memberikan kelapangan sesudah kesempitan." (65:07)
"Sesungguhnya kamu pada siang hari mempunyai urusan yang panjang (banyak)." (73:07)
"Dan untuk (memenuhi perintah) Tuhanmu, bersabarlah." (74:07)
"Kecuali kalau Allah menghendaki. Sesungguhnya Dia mengetahui yang terang dan yang tersembunyi." (87:07)
"Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain." (94:07)
"Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan sebesar zarahpun, nescaya Dia akan melihat (balasan)nya." (99:07)

No comments:

Post a Comment