Thursday, February 7, 2013

Inspirasi 2013 # Run 007

WADI ISMAIL & JAMILAH

Alhamdulillah...bersyukur ku hadrat Ilahi kerna dengan limpah kurniaNya, diri ini masih diberi nikmat ihsan, iman dan islam. Bersyukur atas segala nikmat yang Engkau berikan.

Percutian di bulan Rabiul awal 1434H ini banyak memberikan ilmu dan pengajaran kepada diriku ini. Semangat berkobar-kobar untuk menyiapkan projek penyelidikan PhD yang hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi. Ya Allah Yang Maha Melapangkan, berikanlah kelapangan masa dan idea fikiran yang bernas, mencetuskan idea untuk penghasilan penulisan jurnal dan tesis yang dapat memberi manfaat kepada diriku sendiri dan orang lain. Ajarilah diriku dengan perkara yang bermanfaat setiap saat dan ketika.

Jadikan diriku ini insan yang sentiasa rajin berusaha memajukan diri dan merebut peluang yang terbuka luas di depan mata. Ujian yang Engkau berikan mematangkan diri ini menghadapi segala ketentuan yang disediakan olehMu.

Berikanlah aku jalan keluar untuk memajukan Wadi Ismail dan Wadi Jamilah, hasil titik peluh dan penat lelah al-marhum ayahandaku Ismail bin Khalijah dan bondaku Jamilah binti Ibrahim.

Diri ini yakin dan pasti semua ini akan dapat mendatangkan hasil dengan izin dariMu. Kun fayakun. Yakin dan percayalah bahawa sumber rezeki adalah dari Dia Ya Razzaq Yang Maha Pemberi Rezeki. Ketenangan dalam menjalani kehidupan di dunia yang fana ini adalah nikmat rezeki yang besar dariMu.

Terima kasih Ya Rabb kerana mengurniakan diriku seorang ayah dan ibu yang mampu mendidikku sehingga ke hari ini menjadi diriku yang ORI. Berpijak di bumi yang nyata, bukan berada di awang-awangan.

No comments:

Post a Comment