Monday, December 7, 2015

ATM#008

Salam Mahabbah Fillah 26 Safar 1437H..

TERUS MELANGKAH..

Saban hari, makin dekat tarikh PERTEMUAN kita.
Aku rasakan bagai sudah ribuan tahun aku di jalan ini
Menuju MU..
Tapi masih belum sampai.
Sudah hampir tapi masih jauh.

Namun aku masih melangkah,
Walau pipi dibasah tangis,
Walau angin menginjak jasad,
Walau tertoreh lutut terpatah tulang,
Walau lebam dan luka membalut segenap hati,
Aku tetap melangkah..
Menuju MU.

Hanya satu arah,
Satu Arah:
Menuju MU.

DariMU, kepadaMU.
Aku tidak punyai apa-apa.
Kosong.
Miskin itu aku.

Aku tetap melangkah
Kerana usai tenggelamnya matahari ada terbit,
Usai ribut melanda ada tenang,
Usai jatuh runtuh ada bangun kukuh,
Usai setiap tangis ada jernih di mata,
Dan pada setiap tikaman, ada luka yang perlahan sembuh,
Sungguh, kau pasti lebih kuat dari sebelumnya.

Aku terus melangkah
Kerana Wallahi, aku tiada apa-apa tanpa rahmatMU
Aku kosong tanpa janji-janjiMU
Kata-kataMU
JanjiMU;

84:06.
Wahai manusia!
Sesungguhnya engkàu sentiasa berpenat-lelah (menjalankan keadaan hidupmu) dengan sedaya upayamu hinggalah (semasa engkau) kembali kepada Tuhanmu, kemudian engkau tetap menemui balasan apa yang engkau telah usahakan itu (tercatit semuanya).
(QS. Al-Insyiqaaq, 84:6)

No comments:

Post a Comment