Tuesday, September 20, 2016

ATM#042

Salam Mahabbah Fillah 18 Zulhijjah 1437H.. Hari SELASA yang ceria dan penuh kasih sayangNYA. Selangit Kasih, Segunung Sayang, Selaut Cinta di Muara RINDU buat sahabat fillah HATI EMAS yang dicintai kerana ALLAH.

Dengan lafaz BISMILLAH..lakaran Warkah Pengikat HATI EMAS ini dimulakan..buat peringatan diri yang serba kekhilafan ini.

ALHAMDULILLAH.. Terima kasih Ya ALLAH atas nikmat Ihsan, Iman dan Islam anugerah teragungMU Ya ALLAH..

Puji dan puja kepada ALLAH SWT, TUHAN pemilik kata-kata yang benar, indah dan tersusun. Selawat dan salam kepada Nabi MUHAMMAD SAW yang apabila berkata-kata bukan daripada nafsu tetapi segala-galanya berpandukan wahyu. Lalu, kata-katanya sentiasa singkat dan tepat.

No. 8, Kampung Geduhom Dangi
17 September 2016M | 15 Zulhijjah 1437H 

Barakallah..
Nurapizah Binti Kamal Rajalah
&
Mohd Amri Bin Selamat

Serta
Nurfatin Izwani Binti Kamal Rajalah
&
Mohd Amri Bin Baharum.

----------

30:21. Dan di antara tanda-tandaNYA, bahawa DIA menciptakan JODOH untukmu dari dirimu (bangsamu), supaya kamu bersenang-senang padanya dan DIA mengadakan sesama kamu kasih sayang dan rahmat. Sesungguhnya tentang demikian itu, menjadi ayat (tanda) bagi kaum yang memikirkan.
(QS. Ar-Ruum, 30:21)

25:74. Dan orang-orang yang berkata: Ya Tuhan kami, berilah kami isteri-isteri dan anak-anak yang menggirangkan hati kami dan jadikanlah kami imam (ikutan) bagi orang-orang yang bertaqwa.
(QS. Al-Furqan, 25:74)

17:80. Dan katakanlah: Ya Tuhanku, masukkanlah aku ke tempat masuk yang benar, dan keluarkan aku dari tempat keluar yang benar dan adakan untukku dari sisiMU kekuasaan yang menolongku.
(QS. Al-Isra', 17:80)

14:40. Ya Tuhanku! Jadikan aku seorang yang mendirikan solat, begitu juga anak-anakku. Ya Tuhan kami, perkenankan doaku.
(QS. Ibrahim, 14:40)

14:41. Ya Tuhan kami! Ampunilah aku dan dua orang ibu bapaku dan orang-orang yang beriman pada hari yang menetapkan perhitungan (hari hisab).
(QS. Ibrahim, 14:41)



Jejak-jejak langkahku
Bagaikan lembaran waktu
Apakah ku masih bisa terus melangkah
Serpihan hidupku kan ku bangun
di atas satu CINTA

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat
Selalu dihatiku

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat
Selalu dihatiku

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat
Selalu dihatiku

-------------
#ALHAMDULILLAH.. ALLAH Tempat Meminta..18-12-1437H | 20-09-2016M 16:58 SELASA

No comments:

Post a Comment