Saturday, May 2, 2015

ABC#105

Salam Mahabbah Fillah 14 Rejab 1436H..... Malam AHAD yang damai dan penuh cinta-NYA.. Semoga segala urusan kita sepanjang hari ini DIA permudahkan sokmo. Segunung Kasih, Selangit Sayang, Selaut Cinta di Muara RINDU buat semua sahabat fillah HATI EMAS kesayangan hamba.

ALHAMDULILLAH.. Terima kasih Ya ALLAH atas nikmat Ihsan, Iman dan Islam anugerah teragungMU.

Dengan lafaz BISMILLAH, lakaran bicara hati di TinTA EMAS ini kumulakan buat peringatan diri yang serba kekhilafan dan faqir ini.


*****
03:173. .. Cukuplah ALLAH memelihara kami dan DIA-lah sebaik-baik Wakil (Yang Memelihara).
(QS. Ali Imran, 3:173)
*****


Someday LOVE Will Find You
*****
Saat Abu Bakar melakar CINTA
Saat Umar melarik CINTA
Saat Uthman mengukir CINTA
Saat Ali mewarna CINTA

Teruji makna hidup
Tersaji KASIH berdegup

Merisik Islami NUR ILAHI
Memantul gema di celah-celah ruang sunyi

Syahdu...
KAU membawaku ke kamar TAQARRUB
Dengan deru IMTIHAN-MU
Yang menetes
Tiada hentinya

Kujejak Benua SULUK
Dengan darah empat sahabat
Dengan jihad empat suara

Mulus dan merdu
#SulukCINTA
#PendakianSALIKmenujuALLAH



NOTA CINTA-NYA HARI INI
*****
14:34. Dan diberikanNYA kepadamu setiap apa yang kamu minta. ....

14:35. Dan ingatlah ketika Ibrahim berkata: Ya Tuhanku jadikanlah negeri ini (Mekah) aman sentosa dan hindarkan aku dan anak-anakku dari menyembah berhala.

14:36. Ya Tuhanku sesungguhnya berhala itu telah menyesatkan kebanyakan manusia. Barangsiapa mengikutku dia dari golonganku. Dan barangsiapa menderhakaiku, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

14:37. Ya Tuhan kami! Sesungguhnya aku telah menempatkan anak-anakku di lembah yang tiada tanaman (Mekah), di sisi rumahMU (Kaabah) yang suci. Ya Tuhan kami! Supaya mereka mendirikan solat, maka jadikan hati sebahagian manusia cenderung kepada mereka dan berikan mereka rezeki dengan buah-buahan, mudah-mudahan mereka berterima kasih.

14:38. Ya Tuhan kami! Sesungguhnya Engkau mengetahui apa yang kami sembunyikan dan apa yang kami lahirkan. Tidak tersembunyi bagi Allah sesuatu di bumi dan tidak pula di langit.

14:39. Puji-pujian bagi Allah yang menganugerahkan aku ketika tua dengan Ismail dan Ishak. Sesungguhnya Tuhanku Mendengar DOA.

14:40. Ya Tuhanku! Jadikan aku seorang yang mendirikan solat, begitu juga anak-anakku. Ya Tuhan kami, perkenankan doaku.

14:41. Ya Tuhan kami! Ampunilah aku dan ibu bapaku dan orang-orang yang beriman pada hari yang menetapkan perhitungan (hari hisab).
(QS. Ibrahim, 14:34-41)

14:52. (Al-Quran) ini suatu yang disampaikan kepada manusia, supaya mereka mendapat peringatan dengannya dan supaya mereka mengetahui bahawa Allah Tuhan Yang Esa dan supaya mendapat peringatan orang-orang yang berakal.
(QS. Ibrahim, 14:52)
-----
#ALHAMDULILLAH.. Allah Beri CintaNYA.. 14-07-1436H | 02-05-2015M 23:23
#SahajaAkuJatuhCINTA
#KeimananCINTA
#LOVEisYOU
#TamanIlmuUTMJB
#wk11/22

No comments:

Post a Comment