Thursday, December 23, 2010

HADIAH TAHUN BARU 1432H

SEWING MACHINE: MODEL 8215


Specifications:
• 15 built-in stitch pattern
• 4 step buttonholer
• Easy stitch selection
• Snap-on presser feet
• Maximum stitch length 4mm
• Maximum stitch width 5mm

Hadiah Tahun Baru 1432 Hijrah buat Siti Nurhazwani & Maznah Ismail.
Terima kasih Allah kerana mengizinkan kami memiliki mesin jahit ini. Walaupun telah lama berangan-angan untuk memiliki mesin jahit ini, akhirnya Allah mengizinkan jua kami memilikinya kini.
Ya Allah bantulah diri kami untuk belajar menggunakannya untuk meningkatkan kemahiran kami dalam seni jahitan. Moga dengan hadiah yang Kau anugerahkan dapatlah kami memajukan diri kami dalam bidang jahitan ini.

Kata-kata bondaku masih terngiang-ngiang di telinga tiap kali melihat pakaianku yang bonda jahit:

"Kalau tak tau menjahit, bila mak dah takde nanti, letak kain atas kubur mak. Mak tolong jahitkan".

Itu kata-kata perangsang untuk aku memajukan diri dalam bidang jahitan ini. Cukuplah aku dapat menjahit untuk pakaian aku sendiri tanpa perlu dihantar kepada tukang jahit lain. Bondaku sudah tidak larat untuk memjahitkan baju untuk diriku.

Bantulah diriku Ya Allah untuk belajar menjahit semula. Asas-asas jahitan mesin telah lama aku pelajari dari bonda sewaktu aku kecil dulu, namun telah lama berkubur tanpa aku praktikkan.

Ya Allah bantulah diri kami berdua, Siti Nurhazwani & Maznah untuk mempelajari sedikit dari ilmuMu ini Ya ALLAH. Moga dengan ilmuMu ini akan semakin meningkatkan ketaqwaan kami kepadaMu Ya ALLAH. Ikhlaskan diri kami untuk belajar keranaMu Ya ALLAH.

Ya Allah permudahkanlah segala urusan kami dalam mempelajari ilmuMu ini. Segala kemahiran dan ilmu hanyalah milikMu jua Ya ALLAH. Mudahkanlah Ya ALLAH, janganlah Kau sulitkan.

Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan. Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah, Yang mengajar (manusia) dengan perantaraan qalam. Dia mengajarkan kepada manusia apa yang tidak diketahuinya. [Al-Alaq,96:1-5]

MANIKAM KALBU -FAIZAL TEHRANI-

"Gabungan antara tema, plot, watak dan perwatakan, latar dan bahasa menjadikan Manikam Kalbu sebuah novel remaja yang kuat dan menarik. Novel ini dihasilkan berdasarkan pembacaan dan kajian yang mendalam." -Panel Hakim-



Cinta Ziryab mendalam sekali. Cintanya terhadap kegemilangan Melayu dalam dunia fesyen dan busana. Makna dan falsafah Melayu tercermin pada kurungnya yang cermat dikenakan. Dia menggali semula ketakjuban dalam kesenian.
Katanya: "sains itu hanyalah proses sedang seni itu hasilnya".
Dia mempunyai seekor kucing, Manikam Kalbu, dan kucing montel itu penghubung cinta dua zaman. Dunia remaja yang bergelombang. Sebuah novel humor dua zaman yang langka dalam kesusasteraan Melayu.

No comments:

Post a Comment