Thursday, December 16, 2010

HARI 4: AL-QUDDUS

Allah Yang Maha Suci telah meniupkan ke dalam diri kita dengan sifat suci maka sucikanlah budi pekertimu daripada sifat keji.
Perindahkan dirimu dengan sifat suci dan bersih daripada segala kekotoran, dosa dan maksiat, sama ada besar, kecil, zahir dan batin.


"Apapun yang ada di langit dan di bumi semuanya bertasbih kepada Allah, Raja Yang Maha Suci...."(al-Jumuah:1)

Wahai Allah, Pemilik Kesucian tanpa noda dan cacat
aku mohon padaMu, kiranya Engkau berkenan
menurunkan keQuddusanMu kepadaku, supaya aku dapat
bersihkan hati dan fikiranku
daripada fikiran-fikiran negatif
padaMu dan pada seluruh makhlukMu
Jangan Kau biarkan aku merasa bersih dan suci
atas apa yang aku ucapkan dan aku lakukan
padahal, Engkau tahu apa yang aku ucapkan dan lakukan itu
sangat Engkau benci
namun, Engkau mendiamkan
kerana Engkau tahu batas-batas akalku.

Ya Allah, Ya Quddus bebaskanlah hatiku daripada semua fikiran dan perhatian yang mengganggu, menimbulkan masalah, membimbangkan dan membuatkanku menderita.

No comments:

Post a Comment