Monday, August 6, 2012

Kau Sahabat Kau Teman


Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan kepadaku insan-insan terpilih yang sentiasa menyayangi diriku, hakikatnya kasih sayang itu dariMu jua. Ukhuwwah fillah itu sgt indah, tidak dapat digambarkan dgn kata2.

Sahabat,
Maafkan diri ini andai selama ini diriku banyak mengguriskan hati dan perasaanmu. Ikhlaskanlah diriku ya Allah dlm menjalinkan ukhuwwah hanya keranaMu.

Andainya kami ditakdirkan untuj berpisah, jadikanlah perpisahan itu diredhai olehMu. Jadikanlah pertemuan kami itu pertemuan yang diredhai olehMu. Jangan Ya Allah, Kau jadikan pertemuan dan perpisahan kami itu sia-sia tanpa keredhaan dariMu.

Jadikanlah aku insan yang ikhlas dalam bersahabat. Redhakan diriku terhadap segala ketentuanMu. 

Terima kasih Ya Allah kerana mempertemukanku dengan sahabat yang sejati. Yang sanggup berkorban masa senang dan susah demi seorang sahabat. Aku tidak mampu Ya Allah untuk menjadi teman yang terbaik untukNya namun Ya Allah, Kau kurniakanlah baginya ketenangan jiwa dan rohani sepertimana temanku ini sanggup melakukan yang terbaik untukku. Segala pengorbanan dan kasih sayangnya kau balaslah dengan kasih sayangMu yang tak pernah berbelah bahagi.

Mudahkan segala urusannya Ya Allah. Kurniakanlah dirinya insan yang terbaik untuk dirinya. Aku tidak tahu Ya Allah, namun Engkau Maha Mengetahui. Ikhlaskanlah diri ini dalam bersahabat hanya keranaMu semata-mata.

Jagalah dirinya agar sentiasa dalam lindungan dan rahmatMu Ya Allah. Tetapkanlah hatinya agar terus berada di jalanMu. Perluaskanlah rezekinya dan permudahkanlah segala urusan di dunia yang fana ini dan di akhirat sana nanti. Kurniakanlah kepadanya pembantu di saat dia memerlukan bantuan Ya Allah. Hanya Engkaulah yang selayaknya untuk memberikan bantuan kepadanya.

Terima kasih sahabat kerana sudi menemani perjalananku ini menuju redhaMu Ya Allah.


No comments:

Post a Comment