Sunday, November 25, 2012

Antara 2 Cinta

Alhamdulillah....terima kasih Ya Rabb Ya Rahman Ya Rahim Ya Wadud. Diri aku yg ORI ini masih diberikan ruang dan peluang untuk menikmati nikmatMu yang sgt agung dan luar biasa iaitu nikmat ihsan, iman dan islam.

Pengalaman di program Expresi Cinta di Masjid Asy-Syarif Meru mengingatkan diriku agar kembali kepada diriku yg ORI. DariMu aku yg ORI ini datang, dan kepadaMu jua aku akan kembali Ya Rabb. Sentiasa sedar akan Dia setiap saat dan ketika. Serahkan diriku yg ORI ini 100% kepadaNya kerana tiada daya dan upaya serta kekuatan diriku ini melakukan taat dan menghindarkan diri dari maksiat melainkan dengan izinMu jua Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Ya Wadud.

Ya Allah Ya Wadud Yang Maha Pencinta, bimbinglah dan pandulah diriku agar sentiasa menyerahkan segala urusanku kepadaMu. Dengan namaMu Ya Allah, aku serahkan segala urusanku dan aku bertawakal kepadaMu. Lepaskan cinta dunia yang ada di dalam jiwaku ini agar aku dapat menikmati cinta hakiki dariMu Ya Wadud Yang Maha Pencinta. Buangkanlah dan hancurkanlah serta bunuhlah segala berhala yang berada di dalam jiwa dan hatiku ini agar aku dapat meletakkan diriku yang ORI ditempatnya yang sebenar. Bantulah diriku ini Ya Allah agar aku tidak menzalimi diriku sendiri dengan tidak meletakkan sesuatu itu bukan ditempatnya. Jadikanlah diriku ini Ya Allah agar menjadi insan yang adil yang meletakkan sesuatu amanahMu itu berada di tempatnya yang sebenar dan haq. Ya Allah Yang Maha Adil bantulah diriku Ya Allah kerana aku tidak mampu melakukannya tanpa bantuanMu. Jangan biarkan diriku membuat keputusan tanpa merujuk kepadaMu. Segala keputusanMu yang telah Engkau aturkan kepadaku adalah yang terbaik untukku.

Hari demi hari aku diajarkan olehMu Ya Alim agar melepaskan diri dari cengkaman dunia ini. Sedikit demi sedikit, aku belajar untuk melepaskannya Ya Allah. Melepaskan apa yang kita sayang amat sukar bagi diriku tapi itulah langkah terbaik untuk kembali menjadi diri aku yang ORI. Amalkanlah amalan sedekah dan memberi kerana di situ akan Allah anugerahkan nikmat kelapangan dan ketenangan hati yang dapat mendidik aku yang ORI agar sentiasa kembali kepadaMu Ya Allah Yang Maha Melapangkan. Diriku yang ORI jua tahu bahawa Engkau jua Maha Menyempitkan, tetapi Ya Allah Yang Maha Melapangkan, lapangkan kesempitan yang aku hadapi ini kerana aku yakin dan percaya Engkau Ya Allah Yang Maha Melapangkan segala kesempitan hidup kami ini. Lapangkanlah hati kami ini dalam menjalani kehidupan di dunia ini kerana hanya Engkaulah Ya Allah Yang Maha Melapangkan dan Maha Memudahkan segala kesempitan dan kesukaran.
Aku yang ORI hanya menurut aturan dan perintah yang telah Engkau tetapkan untukku. Jadikanlah diriku yang ORI agar sentiasa menyerahkan segala urusanku ini secara total kepadaMu. Jangan Ya Allah Engkau biarkan diriku ini membuat keputusanku sendiri tanpa merujuk terlebih dahulu kepadaMu. Aku yang ORI jua tahu segala ketentuanMu adalah yang terbaik. Aku yang ORI ini menerima segala keputusanMu dan ketentuanMu dengan berlapang dada.

Bantulah diriku ini Ya Allah.....perbetulkanlah niatku setiap saat dan setiap ketika melakukan sesuatu pekerjaan itu hanyalah keranaMu Ya Rabb. Ikhlaskanlah diriku yang ORI ini agar sentiasa menyerahkan segala pekerjaanku ini hanya keranaMu. Latihlah diri aku yang ORI ini agar melakukan segala yang terbaik untuk aku serahkan secara total kepadaMu.

Permudahkanlah Ya Allah Yang Maha Memudahkan segala urusanku ini. Aku yang ORi ini hanya melakukan apa yang terbaik untuk mengecap erti bahagia dan dapat membahagiakan insan2 tersayang yang berada bersamaku. Kerana aku yang OrI ini tahu hanya Engkaulah Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim yang dapat memberikan erti dan nikmat bahagia itu kepada makhluk yang Engkau ingin berikan bahagia itu.

Jadikanlah diriku ini agar sentiasa bersyukur dengan segala nikmat yang Engkau sentiasa berikan kepadaku. Jadikanlah juga diriku agar sentiasa redha dengan ujian yang Engkau anugerahkan kepadaku. Jadikanlah diriku yang ORI ini agar sentiasa bahagia dan dapat membahagiakan insan2 yang berada disekelilingku.

Terima kasih Ya Rabb Ya Rahman Ya Rahim Ya Wadud yang mengalirkan nikmat cinta, kasih dan sayangku ini kepada diriku yang ORI agar aku dapat menikmati erti bahagia dan membahagiakan itu. Pancarkanlah kebahagiaan dihatiku ini agar terpancar jua diwajahku agar kebahagiaan itu dapat aku kongsikan bersama insan2 yang berada disekelilingku. Jadikanlah senyuman yang terpancar diwajahku itu suatu sedekah yang dapat aku berikan dengan penuh rasa ikhlas dan diserahkan secara total kepadaMu dan menjadikan diriku sentiasa rasa bahagia dan membahagiakan.

Terima kasih Ya Allah Ya Wadud Yang Maha Pencinta kerana menyayangi, mengasihi dan mencintai diriku yang ORI ini. Pimpinlah diriku yang ORi ini agar sentiasa kembali kepadaMu setiap saat dan setiap ketika. Bantulah diriku ini Ya Allah agar sentiasa bersedekah untuk membersihkan jiwaku dan menjadikan diriku yang OrI agar sentiasa kembali kepadaMu. Bantulah jua diriku Ya Allah agar dapat melakukan puasa sunat setiap Isnin dan Khamis supaya dapat mendidik jiwa ini kembali kepada fitrahnya yang suci Wahai Ya Allah Yang Maha Suci. Bersihkanlah diriku ini Ya Allah luaran dan dalaman agar aku yang ORI dapat kembali kepadaMu dengan tenang. Aku yang ORI ingin sentiasa kembali kepadaMu.

Terima kasih Ya Rabb...

Didiklah dan ajarilah aku Ya Rabb...

Let's always ONLINE to Allah....

SUBMISSION TO ALLAH...DO IT NOW....

-12 Muharram 1434H-

No comments:

Post a Comment