Monday, December 17, 2012

Ya Allah Ya Muhaimin: Maha Memelihara dan Melindung

Allah Pelindung Sejati

Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim serta Ya Muhaimin Yang Maha Memelihara dan Melindung. Egkaulah Ya Muhaimin Pelindung Sejati diriku.

Terima kasih jua Ya Muhaimin kerana telah memelihara dan melindungi diriku dari segala bala bencana dan wabak penyakit. Terima kasih jua Ya Muhaimin kerana telah menganugerahi diriku nikmat demam dan batuk ini dan Engkau jodohkan dan takdirkan diriku bertemu dengan insan yang mengasihi dan menyayangi diriku serta menjaga diriku di kala aku dalam kedukaan itu. Aku benar-benar yakin dan percaya bahawa setiap kesulitan pasti ada kesenangan, bukan 1 tapi 2....tapi semua itu adalah hikmah dariNya jua. Kita tidak tahu, jadi serahkan sahaja kepada Yang Maha Tahu.

Dengan nikmat sakit yang sedikit ini, Allah Ya Muhaimin ingin melihat sejauh mana dan sedalam mana nilai kasih sayang dan cinta kita kepada Allah dan RasulNya. Sehebat mana penggantungan diri kita kepadaNya Yang Maha Esa. Allah Ya Muhaimin ingin mengajarkan diriku bagaimana untuk memahami dengan baik bagaimana rasanya hidup aman dan damai bersama Allah. Sewaktu menyebut namaMu Ya Muhaimin, pada saat itu Allah memelihara dan memberikan perlindunganNya. Allah menguruskan semua keperluan, pekerjaan, rezeki dan apa sahaja keperluan, baik yang diminta ataupun tidak.

"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...
Ya Muhaimin Yang Maha Memelihara dan Melindung.
Peliharalah aku daripada memohon perlindungan selain daripada perlindunganMu.
Sekiranya aku pernah berkeluh-kesah atas nasib yang menimpa diriku dan sekiranya aku pernah berpaling daripadaMu, aku memohon keampunanMu dan aku kembali kepadaMu"

-Safar 1434H-



No comments:

Post a Comment