Sunday, April 26, 2015

ABC#100

Salam Mahabbah Fillah 7 Rejab 1436H.....hari AHAD yang ceria, damai dan penuh cinta-NYA. Semoga segala urusan kita sepanjang hari ini DIA permudahkan sokmo. Segunung Kasih, Selangit Sayang, Selaut Cinta di Muara RINDU buat sahabat fillah hati emas kesayangan hamba.

ALHAMDULILLAH..Terima kasih Ya ALLAH atas nikmat Ihsan, Iman dan Islam anugerah teragungMU sehingga detik MaSA ini.

Dengan lafaz BISMILLAH, bicara hati di TINTA EMAS ini kumulakan buat peringatan diri yang serba kekhilafan dan faqir ini.

Majlis Konvokesyen ke-54 UTM JB kini berakhir sudah...ALHAMDULILLAH dan TAHNIaH buat sahabat-sahabat yang meraikan hari graduasi kali ini. Giliranku pula selepas ini.

In shaa ALLAH...I'm NEXT!

*****
NOTA CINTA-NYA HARI INI
*****
07:23. Ya TUHAN kami, kami telah menzalimi diri kami sendiri dan jika tidak ENGKAU ampuni kesalahan kami dan tidak ENGKAU mengasihi kami tentu kami orang yang rugi.
(QS. Al-A'raf, 7:23)

07:34. Dan bagi setiap umat ada ajalnya. Apabila datang ajal mereka itu, tidak dapat mereka meminta mengundurkannya dan tidak juga minta mendahulukannya sesaat jua.
(QS. Al-A'raf, 7:34)

07:54. Sesungguhnya TUHANmu ialah ALLAH, yang mencipta langit dan bumi dalam enam hari (MASA), kemudian DIA bersemayam di atas arasy. DIA menutup malam kepada siang yang mengiringinya dengan segera. DIA menciptakan matahari, bulan dan bintang-bintang yang tunduk di bawah perintahNYA. Ingatlah, kepunyaan ALLAH hak penciptaan dan semua urusan. Maha berkat ALLAH, TUHAN semesta alam.

07:55. Mintalah kepada TUHANmu dengan merendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya DIA tidak mengasihi orang-orang yang melampaui batas.

07:56. Dan janganlah kamu membuat bencana di muka bumi, sesudah (ALLAH) membaikinya. Mintalah kepadaNYA dengan ketakutan dan harapan. Sesungguhnya rahmat ALLAH amat dekat kepada orang-orang yang berbuat kebaikan.
(QS. Al-A'raf, 7:54-56)

-------
#ALHAMDULILLAH..Allah Beri Cinta-NYA...07-07-1436H | 26-04-2015M 19:06

No comments:

Post a Comment