Thursday, June 4, 2015

ABC#120

Salam Mahabbah Fillah 18 Syaaban 1436H.. Hari JUMAAT yang ceria, damai dan penuh cinta-NYA. Semoga segala urusan kita sepanjang hari ini DIA permudahkan. Segunung Kasih, Selangit Sayang, Selaut Cinta di Muara RINDU buat semua sahabat fillah yang dikasihi kerana ALLAH.

ALHAMDULILLAH.. Terima kasih Ya ALLAH atas nikmat Ihsan, Iman dan Islam anugerah teragungMU buat diri kami sehingga detik MASA ini.

Dengan lafaz BISMILLAH.. Lakaran bicara hati emas ini dimulakan buat peringatan yang sering alpa dan penuh kekhilafan.

Segala puji untuk ALLAH, TUHAN semesta alam,
Pujian yang memenuhi nikmat-nikmat-NYA 
dan selayak dengan kurnia tambahan-NYA.
Wahai TUHAN kami, bagi-MU segala pujian 
sebagaimana selayaknya bagi keagungan zat-MU 
dan kebesaran kekuasaan-MU.

Wahai TUHAN yang hidup dan berdiri sendiri, 
dengan RAHMAT dan KASIH SAYANG-MU,
aku memohon pertolongan 
dan janganlah ENGKAU biarkan aku bersendirian 
walaupun hanya sekelip mata 
dan perbaikilah setiap urusanku.
Allahumma Aamiin Ya Rabbal 'Aalamiin..


Ya ALLAH Ya RAHMAN Ya RAHIM..
Aku memohon kepada-MU segala kebaikan, 
sama ada yang cepat ataupun yang lambat,
apa yang aku ketahui dan apa yang belum aku ketahui.
Aku berlindung kepada-MU daripada segala kejahatan 
yang cepat ataupun yang lambat,
apa yang aku ketahui dan apa yang belum aku ketahui.

Ya ALLAH..
Aku memohon kepada-MU syurga dan 
apa yang dapat mendekatkan aku kepadanya 
sama ada ucapan mahupun amalan.
Aku berlindung kepada-MU dari neraka dan 
apa yang dapat mendekatkan aku kepadanya 
sama ada ucapan ataupun amalan.
Dan aku memohon kepada-MU 
supaya ENGKAU menjadikan 
setiap keputusan yang ENGKAU putuskan 
kepada aku itu baik untukku.

Ya ALLAH..
Aku memohon kepada-MU 
daripada kebaikan seperti yang dimohon hamba-MU 
dan Nabi-MU Muhammad s.a.w.
Aku memohon kepada-MU 
terhadap apa-apa yang ENGKAU tetapkan 
untuk aku daripada ketetapan-MU 
menjadikan baik untuk aku.
Wahai TUHAN yang Maha Penyayang.
Allahumma Aamiin Ya Rabbal 'Aalamiin.


It's FRIDAY.. ALHAMDULILLAH.

Let's READ Surah al-KAHFI..

It takes ONLY 15 minutes, 
For a LIGHT to shine upon you,
From HEAVEN,
From this FRIDAY to the NEXT..


*******

Telah ku lalui jalan berduri 
Sejuta harapan terus ku pertahankan
Bukan mudah menggapai bintang
Bersilih dugaan mendatang

Di sebalik kepayahan
Di situlah kekuatan
Tekad hati azimat di perjalanan
Mengejar IMPIAN

Pabila laluan seakan sukar 
Bagai tak terdaya untuk terus bertahan
Namun kasih-MU menyedarkan
Aku tak pernah sendirian

Di sebalik kepayahan
Di situlah ada kekuatan
Tekad hati azimat di perjalanan
Tinggi langit MIMPI ini

Tak ku ragu untuk membuktikan
Indah bintang yang terang bukan khayalan
Tetapi kenyataan

Akan kau saksikan kesulitan ini
Pasti berganti kebahagiaan
Telah pun kau dengar kisah-ku ini
Pernahkah cuba kau mengerti?




=====

#JUMAAT TANPA ROKOK
#STOP SMOKING 4 GAZA
#BERHENTI MEROKOK

Ekspresikan Hak Anda!

Katakan TIDAK Kepada Asap ROKOK!
#Say NO to Tobacco

ALLAH tahu HATI-mu perit menahan luka,
ALLAH mendengar rintihan DOA dan tangisan-mu meminta,
Bukan tidak mempedulikan,
tetapi sedang merancang yang terbaik untukmu..

ALLAH knows WHAT is the BEST for you 
and WHEN it's BEST for you to have it.


Ya ALLAH Ya RAHMAN Ya RAHIM..

Bantulah hamba-MU ini di dalam penghijrahan 
untuk kembali ke jalan yang diredhai-MU
Kuatkan aku seandainya aku lemah,
Bantu aku bangkit andai aku jatuh,
Ingatkan daku andai terleka
Pinjamkanlah daku sedikit kekuatan
Berkatilah perjalanan pulangku
Sambutlah penghijrahanku dengan manisnya HIKMAH-MU
Allahumma Aamiin Ya Rabbal 'Aalamiin.


Menyediakan bekalan KEMATIAN 
jauh lebih penting 
dari menyiapkan bekalan hari tua 
kerana kita belum tentu HIDUP hingga ke umur TUA.


PROGRAM TAJAAN SHOPPING RAYA 2015
*******
J.O.M. kita menjadi salah seorang penyumbang yang dermawan bagi menjayakan 
Program Shopping Raya 2015 bagi anak-anak soleh, permata hati penyejuk mata ini.

Untuk maklumat lanjut berkenaan Program Shopping Raya 2015, 
silalah Ziarah Mahabbah ke:



NOTA CINTA-NYA HARI INI
*****

18:10. (Ingatlah) ketika pemuda-pemuda itu berlindung ke dalam gua lalu mereka berdoa: Ya TUHAN kami. Berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-MU dan sempurnakanlah petunjuk yang lurus bagi kami dalam urusan kami.
(QS. Al-Kahfi, 18:10)

-------
#ALHAMDULILLAH.. Allah Beri Cinta-NYA.. 18-08-1436H | 05-06-2015M 09:03

No comments:

Post a Comment